torsdag 28 januari 2010

Bröllopsinbjudning

På mässan förra helgen kunde man få se exempel på olika bröllopsinbjudningar, allt från rosa med hjärtan till djurpälsar och glitter.


Nu börjar det bli dags för oss som ska gifta sig sommaren 2010 att fundera ut hur vi vill ha våra inbjudningar. Svårt tycker jag!

En del av mitt jobb på Disney och Sony handlar om att styra ihop galapremiärer, och då även inbjudningskort. Idéerna brukar spruta och jag tycker att det är jätteroligt. Men när det kommer till mitt eget bröllop och inbjudningen har jag idétorka... Vad vill jag ha? Färg? Material? Storlek? Vad symboliserar mig och D?

Igår ringde jag min bror som är grafisk designer och bad honom börja skissa. Han fick några ledord att jobba utifrån:

Inte rosa
Inte puttinuttit
Inte gulligt
Dofta 20-tal
Coolt
Udda
Kreativt

Ska bli spännande att se vad han hittar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar