fredag 29 januari 2010

Gulbaggegalan- tråkig?

Jag var på guldbaggegalan i måndags.

Först är det själva galan på Cirkus, den är alltid lång och lite seg. Om det är en rolig programledare (och Johan Glans är sjukt humoristisk tycker jag) blir det såklart mindre segt. I år skrattade vi så vi grät när han skämtade om Nils Petter Sundgrens ålder. Jag tror inte gubben själv fattade att han var i TV. Vissa år är tacktalen underbara, i år var det väl inget som stod ut rejält och underhöll tyvärr. Men i år var det så varmt och kvaft i salongen att jag faktiskt var tvungen att gå ut innan det var slut. Jag missade vem som vann bästa film... Jag drog till efterfesten istället, som oftast är på Café Opera/Operaterassen/Operakällaren - flådigt.

Det var trevligt men just denna gala är faktiskt lite tråkigare än alla andra. Om man jämför denna filmgala med musikgalorna (typ Grammis) är denna lite stel. Inget party all night long med skandaler på dansgolvet direkt. Men men, det är ju alltid trevligt att få gå på gala! Det finns nog ingen som är så lyxig och glamourös, och full med A-kändisar.

Bild på mig från röda mattan:

1 kommentar: