söndag 28 mars 2010

Barnvaktslördag

Igår umgicks jag med min underbara systerdotter hela dagen. Jag, brorsan och våra respektive hämtade lilla Idun (snart 2 år gammal) kl halv tolv och vår uppgift var att hon skulle somna i vagnen på direkten. Det gick väl sådär, hon ville att jag skulle bära henne. Så det fick jag göra, länge. Till slut fick vi ner henne i vagnen, men hon somnade inte. Vi vaggade och vaggade och jag hade henne i knät och nynnande "Sov du lilla Videung". Men hon var pigg och glad och ville inte sova... Efter blöjbyte och välling (och 2 timmars promenad på Djurgården) lyckades vi dock, då hade brorsan och hans tjej gett upp och gått hem. Hon sov sött på bussen hem och vaknade sedan med ett gapskratt och ville gunga. 

Jag hade en underbar dag, att ha en systerdotter är det bästa som finns!
Men idag har jag enorm träningsvärk i armarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar