torsdag 4 mars 2010

Vigselringen

Jag köper alltid billiga smycken som jag sedan använder några månader tills jag hittat något annat som är mer intressant. Jag gillar att ha mycket att byta med, och blir nervös av att bära dyra smycken, och kläder. Mina billiga impulsköp behöver inte vara speciellt genomtänkta och när jag tröttnar kan jag slänga dem genom fönstret, de var ju så billiga! Den känslan tycker jag om. När jag ibland unnar mig något dyrt känner jag att jag måste bära det ofta och i flera år, just bara för att känna att jag får ut något av pengarna jag spenderade.

Hur ska jag någonsin kunna välja och bära en svindyr vigselring? För vigselringar är svindyra, även om man inte köper den pråligasta varianten. Men om man någon gång i livet ska köpa ett dyrt smycke så är det väl nu.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha, men jag är sugen på något antikt. Jag planerar att titta på W.A. Bolin, Kurt Ribbhagen och Kaplans. Men än så länge har jag inte vågat mig dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar